Onder leiding van Ben Kooyman, vice-voorzitter van Winkelcentrum Putten (WCP) startte de avond, waarna Rob Weiss, expert bij platform De Nieuwe Winkelstraat, het stokje overnam. Al snel kwamen er mooie en toepasselijke quotes aan te pas waarbij vastgesteld kon worden dat Putten samen heel sterk is.
Eenheid in de winkelstraat
“Samen ben je immers een reden om een centrum te bezoeken”, stelt Rob Weiss. Vooral in de kleine steden, als Putten kan je als mkb-ondernemer een unieke trekpleister zijn die consumenten bindt. Putten heeft de juiste en gelijkgestemde ondernemers, toerisme en animo om gezamenlijk te ondernemen. Duidelijke rapporten over de kansen en uitdagingen van het winkelgebied zijn inmiddels opgesteld. De ondernemers in dit winkelgebied pakken dit actief op en ontwikkelen deze plannen gezamenlijk.
Collega Jorge van Vliet, accountmanager van Platform De Nieuwe Winkelstraat, weet perfect te verwoorden waarom een winkelgebied ervoor moet zorgen dat het offline uitstraalt wat je online belooft: “Zorg voor eenheid in de winkelstraat op vele vlakken en laat de klant zich prettig voelen om zo de verblijfstijd te verlengen.”
Naar een hoger doel
Tijdens de bijeenkomst die ik bijwoonde, werden drie groepen uitgedaagd om na te denken over hun identiteit: voor wie zijn we er eigenlijk? Welke stuurmannen/verenigingen staan er aan het roer? En welke ondernemers hebben een actieve aanjagende rol? Het unieke aan deze trajecten van De Nieuwe Winkelstraat is dat het niet bij praten en brainstormen blijft, maar dat er ook echt actie uit volgt en dat men elkaar er ook op aanspreekt. Met data, aanvoerders en uitvoerders wordt samengewerkt naar een hoger doel: een relevant en aantrekkelijk winkelgebied voor de bezoekers van Putten.
Zijn jullie samen het volgende winkelgebied waar De Nieuwe Winkelstraat haar tanden in kan zetten? Neem dan contact op met mij en ik zorg dat Jorge van Vliet en Platform De Nieuwe Winkelstraat bij jullie komen ontdekken wat ze kunnen betekenen!