Wie zijn wij
HAVO is een vereniging voor de ondernemers in en rond het centrumgebied van onze mooie Hanzestad Hattem, HAVO leden worden gevormd door ondernemers die worden aangeslagen door de gemeente middels een aanslag reclame belasting. Reclamebelasting wordt betaald door degene die een openbare aankondiging heeft geplaatst en door degene voor wie een openbare aankondiging is geplaatst binnen het door de gemeente aangemerkte gebied.
Verordening op de heffing en invordering van een reclamebelasting, door op onderstaand link te klikken leest u de gemeentelijke heffing.
Gemeentelijke belasting vaststelling
Wij zijn een collectief voor ondernemers die staan voor de ondernemersvrijheid van Hattem , een veilige winkelomgeving zonder parkeerproblemen en voldoende ruimte voor onze fietsers en voetgangers. Hiervoor overlegt de vereniging met de gemeente Hattem en andere instanties regelmatig om de inrichting van onze stad steeds verder te optimaliseren.
We streven samen naar een positieve uitstraling, Ondersteuning van diverse evenementen, het verzorgen van reclameacties het doen van communicatie via haar website, twitter en facebook kanalen. De binding tussen de ondernemers onderling, en de gemeente en andere belanghebbenden verbeteren, Communicatie is een belangrijk middel om dit te bereiken. Hiervoor gebruikt de HAVO een nieuwsbrief die periodiek verschijnt, en gebruiken we de social media kanalen facebook en twitter. Ook zijn er diverse bijeenkomsten waar we uitleg geven over de onderwerpen waar we namens de ondernemers mee bezig zijn. Dit is ook een moment waar ondernemers hun ervaringen met elkaar kunnen delen. HAVO neemt ook deel aan de gezamenlijke ontbijt sessies van Ondernemend Hattem (ONH) en de Bedrijven Kring Hattem (BKH) enkele keren per jaar.
Met de leden die de inspanningen van de vereniging onderschrijven is deze ambitie waar te maken “positieve uitstraling en samen Hattem”
Boodschappen doen vanuit huis opgezet tijdens de coronacrisis
De Hattemse winkeliers bieden in de huidige corna tijd een bestel-en-bezorgservice aan. Inwoners van de Hanzestad Hattem en omliggende gemeentes die door het coronavirus thuiszitten, kunnen dan hun boodschappen telefonisch bestellen bij hun favoriete winkels. De Hattemer ondernemers willen er ook in deze tijd zijn voor alle bestaande en nieuwe klanten.
En alle horeca bedrijven;
Steun onze lokale horecazaken
bekijk hier onze promotie film
Parkeren in Hattem
Er is bij ons voldoende gratis parkeergelegenheid en ons centrum is makkelijk bereikbaar met de bus. Hattem heeft alles in huis voor een heerlijk dagje shoppen. In het monumentale hart van Hattem treft u exclusieve winkels, speciaalzaken, trendy kledingshops, schoenenzaken en charmante curiosa winkeltjes aan.
Klik hier voor de gratis parkeermogelijkheden in Hattem.

Onze Parkeer locaties;
Parkeren , De Bleek: Nieuweweg (nummers 19 en 27), postcode: 8051 EE.
Parkeren, De Jachthaven: Geldersedijk 20, postcode: 8051 ER.
Parkeren, Tinneplein: Koestraat 21, postcode: 8051 GT.
In de onze mooie binnenstad is parkeren beperkt toegestaan voor een korte periode in het blauwe zone gebied maximaal 1 uur, bij ons is het motto “de noodzakelijk auto is te gast” maar in onze parkeergarage en maar 1 minuut lopen van de binnenstad mag u zelf 2 uur parkeren, een kleine moeite dus om onze mooie binnenstad vrij te houden van voertuigen die daar niet noodzakelijk hoeven te zijn.
In het centrale winkelgebied zijn ook lokale representanten van diverse grote winkelketens te vinden. Een grote diversiteit aan mooie sfeervolle winkels en horecagelegenheden mét terras biedt alle mogelijkheden om te genieten van een lekker kopje koffie, een gezellige lunch of een overheerlijk diner. Een bezoek aan de bekende musea zoals het Nederlandse Bakkerij Museum, Anton Pieck- en het Voermanmuseum staan garant voor een gezellige dag uit in onze mooie Hanzestad. Bekijk ook eens de mogelijkheden van onze mooie stadswandelingen.
Voor een overzicht klik hier : Evenementen-2019 of kijk op Ronduit Hattem voor arrangementen.
“We see our customers as invited guests to a party, and we are the hosts. It’s our job every day to make every important aspect of the customer experience a little bit better”.
“Wir sehen unsere Kunden als geladene Gäste zu einer Party, und wir sind die Gastgeber. Es ist jeden Tag unsere Aufgabe, jeden wichtigen Aspekt des Kundenerlebnisses ein bisschen besser zu machen.”
“Nous voyons nos clients comme des invités et nous en sommes les hôtes. Notre travail consiste à améliorer chaque aspect important de l’expérience client. “